De beruchte Ruth Bader Ginsberg is uit haar graf opgestaan als duivel.

Op symbolisch wijze, dat wel. Tenminste, op het duivel-gedeelte na.

Dat is letterlijk.

U heeft natuurlijk gehoord dat in Amerika het beruchte Roe v. Wade vorig jaar is teruggedraaid.

Dit houdt in dat abortus niet meer als recht wordt gezien onder de grondwet, en geeft de individuele staten weer het recht om abortus te verbieden of toe te staan.

In meerdere conservatieve staten is abortus daarop meer aan banden gelegd, waarop progressieve staten weer reageerden met juist vrijere wetgeving.

Feit is dat zo’n aardverschuiving niet mogelijk was als rechter Ruth Bader Ginsberg er nog had gezeten.

27 jaar lang was zij een drijvende kracht voor abortus in het hooggerechtshof (en allerlei andere vreselijke on-christelijke zaken). Met haar invloed heeft ze geholpen tienduizenden onschuldige kinderen de dood in te jagen.

Het was haar trouwens ook aan te zien, op vele foto’s heeft ze een akelige uitstraling. Met de jaren ging ze steeds meer op een echte heks lijken.

In 2020 overleed ze echter. President Trump benoemde vlak voor het einde van zijn termijn nog de conservatieve pro-life rechter Amy Barret, die vervolgens meehielp Roe v. Wade terug te draaien.

Nu is Ginsberg echter uit de as verrezen.

Op het dak van het belangrijke gerechtshof van New York is een twee meter hoog bronzen beeld geplaatst, om haar te eren.

Naast beelden van belangrijke figuren in de geschiedenis van de rechtspraak, zoals Mozes, Justinianus, Solon en Lycurgus staat nu een beeld dat Ruth Bader Ginsberg verbeeldt.

De ‘kunstenaar’ en de opdrachtgevers lijken het met mij eens te zijn dat abortus duivels is.

Het beeld heeft namelijk bokkenhoorns op het hoofd, een soort tentakels als armen en lijkt op rijzen uit een soort slangennest.

En het draagt de kraag waar Ginsberg bekend om stond.

Het is niets minder dan een demonische verbeelding van de pro-abortusbeweging, die vol trots bovenop het gerechtsgebouw troont.

De plek waar het recht zou moeten zegevieren, wordt onteerd met een verbeelding van de schending van grootste recht dat er bestaat: het recht op leven.

Je zou het haast niet geloven, maar het staat er heus. Een brutale en openlijk demonische oorlogsverklaring aan de pro-life beweging.

Voor Amerika betekent dit dat de strijd nog lang niet voorbij is. De ondergang van Roe v. Wade is een klinkende overwinning geweest, maar de pro-abortus machten verklaren hiermee dat de strijd nog lang niet gestreden is.

Nee, we zijn nog lang niet klaar. U en ik moeten blijven strijden voor de ongeboren kinderen.

Ook hier in Nederland blijven we actief voor het leven. Zoals aangekondigd ben ik al bezig met het organiseren van de Dag voor het Leven in het voorjaar.

Omdat het dit jaar 50 jaar geleden is dat Pater Koopman begon met zijn kruistocht tegen abortus, wil ik namens de stichting een bijzondere jubileumuitgave over zijn leven en werk publiceren. Hier zijn we al druk mee bezig.

Wilt u dit project steunen met een gift? Klik dan hier.

Hartelijk dank voor uw gulheid! Ik zal u de volgende keer meer vertellen over deze uitgave.

Dan nog een mededeling voor degenen die mij in december gemachtigd hebben om een afschrijving te doen voor de kerstkaarten-actie. Wegens een vertraging met onze boekhouder is deze afschrijving nu pas ingediend bij de bank.

Als u hieronder valt en uzelf afvraagt waarom er nu plots iets afgeschreven wordt, dan is dat dus omdat u in december de machtiging hebt ingevuld en opgestuurd.

Nogmaals hartelijk dank hiervoor, en ik hoop dat de vertraging geen problemen oplevert.

Met hartelijke pro-life groet,

Frans van Winden,